Friday, December 21, 2012

Mee rebus ZZ sup tulang untuk adik-adik...

Assalamualaikum...

Beberapa minggu yang lepas, saya ada menjemput adik-adik tahun akhir seramai 4 orang untuk makan petang. Namun begitu, Iman (bakal bergelar dietitian) masih lagi ada belum balik dari hospital menyebabkan saya tunda ke malam hari. Saya tumpang gembira untuk adik-adik ini kerana telah berjaya menghabiskan degree mereka. Semoga kalian bisa menempuh masa akan datang. Maka suami saya mencadangkan agar saya masak mee rebus ZZ sup tulang yang sangat popular. Jika kami di JB dahulu, memang selalu sangat berkunjung ke restoren ini tetapi saya tak pernah pula mencuba menu ini.

Suami terus bagi link dari Kak Azlita Masam Manis. Alhamdulillah, ini kali pertama saya masak dan rasanya  tidak menghampakan. Terima kasih buat kak ita yang rajin menyalin resepi begitu juga dengan tuan empunya resepi yang sanggup berkongsi. Dalam resepi ini saya tidak menggunakan cili kering kerana cili yang saya beli sangat pedas tetapi saya menggunakan sos namprik pau yang biasa digunakan dalam masakan Thai untuk memberikan warna merah (anak-anak tak makan pedas). Bahan-bahan seperti sayur taugeh juga saya tiada dan ganti dengan apa yang ada dalam peti ais sahaja.


Kuah mee rebus, buah-buahan dan  kuih tepung talam

Baru siap menghidang setelah adik-adik datang

Aleen dan Didi yang bakal bergelar ahli farmasi

Zack (bakal ahli farmasi) dan Iman (bakal pakar pemakanan) melayan Harraz dan Zaki

Stuffed baked potato - Aleen bawa - sangat sedap!


No comments:

Post a Comment