Friday, December 21, 2012

Durian - durian crepe dan kuah durian

Assalamualaikum...

Sejak durian crepe ini popular, saya juga tertarik untuk buat memandangkan saya seorang penggemar tegar durian. Memandangakn di sini durian agak mahal, jadi setiap kali buat tidaklah banyak. 400gm durian tanpa biji saya beli dengan harga AUD7.60. Saya menggunakan bancuhan yang menggunakan 5 jenis tepung. Alhamdulillah sangat sedap. 400gm durian saya boleh dapat sebanyak 16 keping durian crepe. Suami dan anak-anak sangat sukakannya. Saya baru buat 3 bancuhan sahaja setakat ini iaitu 600gm isi durian. Lagi 200gm saya buat kuah durian makan dengan roti jala.


Kali pertama mencuba

Kali kedua warna hijau - bekalkan pada ustazah Harraz

Adik saya buat dan jual juga

Kuah durian serta roti jala mini untuk anak-anak





No comments:

Post a Comment