Monday, October 3, 2011

Spudshed dan Churro

Assalamualaikum....


Saya tidak sempat untuk mengupdate blog saya pada hari sabtu dan ahad yang lalu kerana sibuk dengan beberapa aktiviti seperti jemputan doa selamat, majlis hari lahir serta majlis ilmu yang akan kami hadiri setiap minggu. Hari khamis yang lalu (malam), saya dan suami telah ke Spudshed di Jandakot untuk membeli sayur dan buah-buahan. Kebiasaannya kami akan membeli barang-barang dapur sebulan sekali manakala bahan mentah seperti sayur dan buah-buahan dua minggu sekali bergantung kepada stok yang ada. Kami memilih Spudshed kerana berdekatan dengan rumah, banyak pilihan, harga yang sangat berpatutan dan beroperasi 24/7!


Spudshed, Jandakot

Antara senarai harga (aud) barang-barang yang terdapat di Spudshed,

asparagus 1.99 bunch
broccoli 0.99 each
2L full cream milk 1.79
carrot loose 0.46/kg
cauliflower 1.99 each
celery 1.49 each 
chinese vegi 0.99 each
ginger 19.99/kg
orange 3kg 3.99
pears 1.49/kg
potato 1.49/kg
strawberry 250gm 1.49

Antara barang-barang yang dibeli

Sebanyak 20 items yang kami beli, hanya AUD30.01. Selepas membeli barang-barang, sempat lagi menuju ke San Churro di Subiaco. Churro merujuk kepada Spanish doughnut yang berasal dari Spain. Enak dimakan ketika panas bersama thick hot chocolate. Anda boleh layari http://www.sanchurro.com/menu untuk mengetahui lebih lanjut. Boleh juga kalau nak buat dirumah. Lagi murah dan boleh makan seberapa banyak yang boleh. 

Gambar ini diambil sewaktu makan bersama ibu


Pelbagai jenis coklat

Harraz besama kids meal

Sebelum saya menggunakan Herbalife, saya boleh makan banyak churro. Tetapi malam tu, saya hanya mampu makan 2 batang churro saja.








No comments:

Post a Comment