Saturday, July 7, 2012

Price Bid Guarantee di Myer - Breadmaker

Assalamualaikum...


Suami saya nak masak pizza sendiri menyebabkan ada perancangan untuk membeli breadmaker. Katanya senang nak buat doh dan macam-macam lagi. Seperti biasa saya hanya membiarkan suami saya survey breadmaker yang baik dan harga juga tidak terlalu mahal. Terdapat beberapa model breadmaker yang ada di sini seperti daripada Tefal, Breville, Sunbeam dan Panasonic. Suami saya berkenan dengan model SD-2501 jenama Panasonic. Saya tak kisah yang mana asalkan boleh guna sudah cukup. 


The Good Guys ada menawarkan model yang sama dengan harga AUD219. Saya survey di Retravision, harga AUD248 dan dia boleh kurangkan dengan harga AUD220. Kami juga survey di Myer dan harga juga sama seperti Retravision AUD248. Pada waktu yang sama di Myer, setiap pembelian AUD75 ke atas anda boleh mendapat kupon sebanyak AUD10 disamping boleh menambah points untuk kad Myer. Jadi di sini kemahiran untuk bid harga boleh digunakan. Suami saya tunjuk katalog pada salesman yang menjaga bahagian tersebut di mana The Good Guys boleh tawar harga AUD219 , so Myer boleh bagi berapa? Setelah dia berada di depan komputer untuk check itu dan ini, dia kata kami boleh dapat AUD219 dan boleh dapat kupon sebanyak AUD20. Alhamdulillah, kami pulang membawa breadmaker dan permainan Zaki.


Pulang ke rumah dan bersiap-siap untuk ke rumah Kak Jun setelah mendapat jemputan sempena malam Nisfu Syaaban.








3 comments:

  1. wow bestnye dah beli breadmaker. lepas ni senang je nak buat pizza kan. bertuah betul najwa sbb faisal sayang wife dia takut najwa sakit tangan uli doh he he he

    ReplyDelete
  2. Ha, betul Kak Umi, masuk-masuk sahaja. Then biar dia uli sendiri. Nanti najwa update pizza guna breadmaker. Tapi encik suami yang rasmikan dulu :) Hmm...sebab encik faisal yang nak guna, itu yang dia beli :)

    ReplyDelete
  3. untunglah najwa, faisal rajin masak mcm2. kalau ada kat sini raya thn ni mesti dia buat pizza kan? :)

    ReplyDelete